Mikon blogi

Kosketusvapaa asiointi
Nuotio digital on tuotteistanut Kosketusvapaa-asiointi analyysin. Teimme viime talvena selvitystä kahdeksassa erilaisessa liikkeessä: päivittäistavara-, erikoistavaraliikkeissä, tavaratalossa ja teimme kuvallisen analyysin kahdeksasta eri pisteestä, kunkin liikkeen sisällä. Muutama liike pääsi lähelle kosketusvapaata asiointia, mutta missään ei…
Algoritmi toivoo, että käyttäjä pöyristyy
Twitter on somekohujen ja pöyristymisien syntypaikka. Joku julkaisee jonkun näkemyksen tai kommentin, toinen ymmärtää sen sopivasti ja tahallaan väärin ja pöyristyy. Kolmas pöyristyy sitten siitä, että miksi tällaisesta pöyristytään. Yhtäkaikki, ihmiset on saatu kiinnostumaan palvelun…
Kun kuuro soittaa asiakaspalveluun, videopuhelut ovat tukena
Suomessa on tuhansia kuuroja ihmisiä. Teknologian kehitys ei aina ota huomioon vähemmistöjä, vaan mennään valtavirta edellä, mutta poikkeuksiakin on. Suomessa kehitetyllä kätevällä Chabla-sovelluksella voi soittaa tulkattuja videopuheluita kenelle tahansa. Myös monet yritykset ovat ottaneet ne…
Verkkokokouskyselyn tuloksia
Käynnistimme kyselyn keväällä verkkokokouksiin liittyen saadaksemme selville millaista palveluita  ihmiset, yritykset ja yhteisöt tarvisivat verkkokkouksiin liittyen. Päätimme tehdä kaksi palvelua, joita voi elokuusta lähtien meiltä tilata, Verkkokokoukset käyttöön paketti  ja  verkkotapahtuman järjestäminen Kyselyyn tuli vastauksia…
Nuotio Digitalilta tulossa uusi palvelu, opastamme verkkokokouksiin siirtymisessä
Olemme kiitollisia, että saimme Business Finlandin Korona kriisin alla  lanseeraamasta “Liiketoiminnan rahoitus häritiötilantessa ohjelmasta” päätöksen hyvin nopeasti, alle viikossa. Pystymme aloittamaan tilanteeseen sopivien uusien palveluiden suunnittelun 12 500 eur hankkeella, josta 80% tulee rahoituksen kautta.…
PWA-sovellukset – kätevä ratkaisu kotisivun ja sovelluksen välimaastossa.
Uutta harrastusta aloittaessa huomaa pian ladanneensa aiheeseen liittyvän sovelluksen puhelimeen. Moni asia toimiikin paremmin sovelluksissa kuin selaimessa. Sovelluksen tarjoajille asia merkitsee usein kuitenkin sekä sovelluksen että kotisivujen ylläpitämistä ja kehittämistä. Entä jos tarvisi vain yhden…
Matkailukuvat: muokattaisiinko kuvat vai todellisuus vai molemmat?
Olemme tottuneet näkemään matkailumarkkinoinnissa matkailukohteista upeita kuvia, jotka kuvankäsittely tai kuvausjärjestelyt ovat tuoneet. Kohteiden liioittelu  lähtee kuitenkin välillä laukalle. Perusmatkailijalla ei aina ole mahdollisuutta tulla katsomaan sitä näkyä jonka esitteessä tai somessa näki ennen matkaa.…
Kuinka lisäät akun kestoa 50%, vähennät puhelinriippuvuutta ja pelastat maailman
Ei ole poikkeuksellista, että ihmiset käyttävät kaikki tauot, jonotukset, jopa liikennevalot viestien tsekkaamiseen puhelimesta. Eikä kyse ole vain työviesteistä tai sosiaalisesta mediasta, myös media, uutiset, blogit ja viihde koukuttavat. Pelaamista en tässä edes käsittele.…
Internetin lyhyt historia – Aaltoliike muuttaa netin esitteeksi joka 20. vuosi
Syntyessään Internet oli vuorovaikutteinen. IRC, sähköposti, erilaiset uutisryhmät dominoivat 1990-luvun alussa. Monensuuntainen vuorovaikutus tuntui raikkaalta.  Yhteyden sai heti. Tuohon aikaan puhelimet olivat vielä lankamallia. Jos soitit, kysymäsi henkilö ei ollut välttämättä kotona, jos yleensä oli…
NFC-tekniikka arkea helpottamassa,
eli mitä yhteistä on Neuvostoliittolaisella vakoilulaitteistolla, etäluettavalla luottokortilla ja päiväkodin kellokortilla? Kaikki nämä ovat hienoja sähköä käyttäviä laitteita, mutta mikään näistä ei kuitenkaan sisällä paristoa, akkua eikä käytä verkkovirtaa. Yhdysvaltojen Moskovan suurlähetystössä järkytyttiin 1952, kun lähetystöstä…
Nuotio Digital ja Jo-Jo the Dog Films monimediaiseen yhteistyöhön
Puhelimia ja liittymiä myyvä yritys Sprint teki kumppaneidensa kanssa minuutin mittaisen tv-mainoksen autokilpailun mainostauolle, jossa katsojat pystyivät kiihdyttämään todellisten kilpa-autojen vauhtia TV-ruudulla näkyvässä mainoksessa. Se auto, joka sai eniten kannustavia tweettejä, voitti kilpailun ja voittaja…
Beaconit ja Fyysinen web
Beacon-villitys alkoi digitaalisen median piirissä vuonna 2014. Suomessa kehitystä ovat hillinneet mm. se, että beaconeiden käyttöön on vaadittu sovelluksen kehittäminen yritykselle ja toisekseen se, että kukaan ei ole tiennyt beaconeista. Nyt kun asioiden internet…
Digimerillä näkyvä uusi valopiste on Nuotio Digital – mitä me teemme?
Nuotio Digital on digitaalisen viestinnän toimisto. Haluamme auttaa yrityksiä ja muita yhteisöjä ottamaan hyödyn ja ilon irti digitaalisesta viestinnästä. Uusia palveluita ja mahdollisuuksia tulvii ikkunoista ja ovista eivätkä yrittäjät ja yhteisöt erota mikä palvelu sopisi…

Mikko Manninen

kehitysjohtaja, Nuotio Digital Oy