Minnan blogi
Shopify mullistamassa verkkokauppojen kansainvälisen myynnin
Hurjia uutisia kantautuu maailmalta, eikä mistä tahansa vaan Shopifyn pääkonttorilta: Shopify-verkkokauppa on aikeissa mahdollistaa verkkokauppiaiden globaalin eli kansainvälisen myynnin asiakkaille mahdollisimman helposti.
Perinteisesti verkkokauppa viedään yhdelle markkina-alueelle kerrallaan sekä markkinoiden haltuunottokustannusten että ihan käytännön syiden…
PlanGreen – kestävän kehityksen tutkimusprojekti
Nuotio Digital Oy:lle myönnettiin Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoitusta "PlanGreen - yritysten ekologisuus näkyväksi" -hanketta varten. Projektissa on tarkoitus selvittää kestävän kehityksen parametreja ja niiden hyödynnettävyyttä verkkopohjaisessa työkalussa, jonka avulla yritykset voivat tuoda omia vihreitä toimenpiteitä…
IndTech – teollisuuden tulevaisuuden mullistava termi
Virtuaalisesti järjestetyssä Value Steel -seminaarissa 23.3.2021 Peter Wallin, Ruotsalaisen Piia-hankkeen projektijohtaja, esitteli tulevaisuuden Ruotsin digitalisaation merkitystä raskaaseen teollisuuteen ja yleensäkin teolliseen kehitykseen. Puhutaan termistä IndTech, Industrial technology, joka tarkoittaa muodostunutta uutta toimialaa, joka yhdistää digitaaliset…
Chattibotti vai perinteinen chatti yrityksen nettisivuille? – Asiakaspalvelun merkitys korostuu myös verkkosivuilla
Perinteisen puhelin/sähköposti/some -asiakaspalvelun rinnalle on tullut myös asiakaspalveluchatteja, omia sekä ulkoistettuja. Asiakaspalveluchatissa vastaa ihminen, kun taas chattibotti on nimensä veroinen; opetettu tai oppiva robotti, joka vastaa kysyttyihin kysymyksiin. Asiakaspalvelulla erotutaan kilpailijoista sekä hyvässä että pahassa.…
Teollisuusmatkailu – matkailun seuraava megatrendi
Julkaistu Lounais-Lappi -lehdessä 2.2.2019
Raflaavasta otsikostaan huolimatta teollisuusmatkailussa on jotain kiehtovaa, outoa ja siinä on potentiaalia nousta yhä vahvemmin esiin matkailun osa-alueella. Se on rosoista, siinä on vahva alueen omaleimaisuuden ja aitouden maku ja sen voiteluaineena…
Google, Google My Business, Hakukonenäkyvyys, Markkinointi ja myynti, Minna Miettunen, Nuotio Digital, SEO, sosiaalinen media
Matkailun ohjelmapalvelujen verkkokauppa-varausjärjestelmät
Matkailu vuonna 2019 tulee olemaan yhä vahvemmin ammattimaisesti johdettu, tuotteistettu ja verkkoon siirtyvä toimiala, jossa myös pienemmät ohjelmapalveluyritykset voivat olla mukana kehityksessä erinäisin tavoin. Nostan tässä kirjoituksessa niistä kolme hyvin erilaista ratkaisua, joihin olen asiakkaiden…
Google, Google My Business, Hakukonenäkyvyys, Markkinointi ja myynti, Minna Miettunen, Nuotio Digital, SEO, sosiaalinen media
5 vinkkiä paikallisen hakukonenäkyvyyden parantamiseen
Jokainen yrittäjä tietää, kuinka tärkeää on olla ”Googlen ekalla sivulla”. Moni testaa sitä heittämällä hakukenttään yrityksen nimen. Tämä ei tietenkään kerro sitä olennaista faktaa eli mitä asiakkaasi etsii, kun hakee palveluitasi. Yksinkertaisin testi on ”palvelu”…
Markkinointi ja myynti, Meri-Lapin Matkailu, Minna Miettunen, Nuotio Digital, sosiaalinen media, verkkokauppa
Roam like at home – verkkovierailumaksut poistuvat EU:n alueella tänään
Julkaistu 15.6. Lapin Yrittäjien blogissa Y-Vinkkeli
Torstai 15.6. voisi olla historiallinen päivä. Siinä missä rahoitusmarkkinoiden vapautuminen 1980-luvulla oli iloista aikaa taloudelle, olisi verkkovierailumaksujen vapautuminen voinut olla digialalle portti uuteen aikaan. Tästä päivästä, 15.6.2017 lähtien uusien…
360, 3D, AR, Digitaalinen ostoprosessi, Lisätty todellisuus, Markkinointi ja myynti, Minna Miettunen, sosiaalinen media, verkkokauppa
Verkkokaupan trendit: 3D-tuotteet ja uudet mahdollisuudet
Oletko yrittäjänä pohtinut verkkokaupan perustamista tai oletko hakenut omalle verkkokaupallesi uutta suuntaa? Faktoja globaalista verkkokaupasta:
Kasvun potentiaali on verkossa: verkkokaupan koko on vasta noin 8-15% isojen markkinoiden vähittäiskaupan koosta
B2B-verkkokauppa kasvaa kiihtyvää vauhtia
…
Facebook Workplace – uusi mielenkiintoinen työkalu yrityskäyttöön
Facebook lanseerasi muutama kuukausi sitten yleiseen käyttöön Facebook Workplacen. Aiemmin sivusto kulki nimellä Facebook at Work ja sitä sai testata suljetussa ympäristössä harvat ja valitut.
Nuotio Digitalin Mikko haki mukaan ohjelmaan jo varhaisessa vaiheessa, ja lopulta…
Digitaalinen ostoprosessi, Markkinointi ja myynti, Minna Miettunen, Nuotio Digital, sosiaalinen media
Ei sattumankauppaa – Digiaika mullistaa markkinoinnin ja myynnin
Tuntuuko nykyään siltä, että digitalisaatio pelkästään sanana uuvuttaa. Kuin syyllistävä pimeä aine, jonka sisältö on tuntematon ja välillä epäilyttää, onko sitä edes olemassa vai onko se pelkkää digiuskovaisten propagandaa? On hyvä pohtia digitalisaatiota oman asiakkaan…
IoT – tuotekeskeisestä ajattelusta palveluratkaisuihin
Digitalist Network -blogin kirjoittaja Ville Tolvanen, digitalisaation ja IoT-ratkaisujen puolestapuhuja, pohtii omassa blogikirjoituksessaan suomalaisen IoT-kulttuurin pistemäisyyttä. Tarkoittaen tällä sitä, että liian usein älykkäät ratkaisut ovat irrallaan olemassa olevasta yritystoiminnasta tai niillä tuetaan liiaksi olemassa olevaa,…

Minna Miettunen
toimitusjohtaja, Nuotio Digital Oy
Viestinnästä jo pienestä pitäen innostunut, digitaaliseen myynnin maailmaan osaamisensa rakentanut yrittäjä ja koululaisten äiti. Ideologi sekä realisti samassa paketissa.
Haaveammatti lapsena: tutkiva journalisti, arkeologi sekä matkaopas
Motto: ”In a world of vanity, knowledge is the best form of mutiny” sekä ”Jalat maassa, pää pilvissä”