fbpx

Nuotio Digital ja Jo-Jo the Dog Films monimediaiseen yhteistyöhön

Puhelimia ja liittymiä myyvä yritys Sprint teki kumppaneidensa kanssa minuutin mittaisen tv-mainoksen autokilpailun mainostauolle, jossa katsojat pystyivät kiihdyttämään todellisten kilpa-autojen vauhtia TV-ruudulla näkyvässä mainoksessa. Se auto, joka sai eniten kannustavia tweettejä, voitti kilpailun ja voittaja sai 10 000 dollaria lahjoitettavaksi hyväntekeväisyyteen. Tämä palkittu kampanja on yksi esimerkki USA:sta sosiaalisen median ja perinteisen TV-mainoksen yhdistämisestä luovalla tavalla.

Mainos voidaan rakentaa myös jatkotarinaksi. TV-mainoksessa istutetaan tarinan alkuosa ja asiakkaat voivat jatkaa sitä Facebookissa omilla kommenteillaan vaikka välittömästi mainostauon aikana. Aika moni ihminen istuu joka tapauksessa mainostauolla puhelin kourassaan tsekaten mitä kaverit kommentoivat ohjelmasta tai muuten maailman menosta.

Mainos voi olla myös tehtävänanto peliin, jossa ihmiset saadaan liikkumaan ja bongaamaan vaikkapa Beacon bluetooth-majakoiden signaaleja kaupungilla, luonnossa tai liiketilassa. Nuotio digital voi asentaa niitä ketterällä aikatalululla. Nämä ovat muutamia esimerkkejä, mitä eri mainosvälineiden innovatiivinen yhdistäminen voisi tarkoittaa.

Nuotio Digital ja Jo-Jo the Dog Films aloittavat yhteistyön mainostuotannossa. Nuotio Digitalin rooli on yhdistää sosiaalisen median maksullinen markkinointi TV-mainontaan ja hoitaa kampanjan operointi.  Jo-Jo the Dog Films hoitaa TV-mainoksen tuotannon ja yhteyden televisioon. Asiakas voi nykäistä hihasta kumpaa yritystä vain ja homma lähtee pyörimään. Jo-Jo the Dog Films on kokenut mainosten tekijä, joka taitaa sekä yksinkertaiset edulliset tuotannot, että haastavammat elokuvamaiset tuotannot. Nuotio Digitalin tekijät ovat taas olleet mukana Facebook-mainonnassa jo kymmenen vuotta, ensimmäisten joukossa Suomessa.

Kampanjan ei tarvitse olla välttämättä superkekseliäs, pienemmälläkin budjetilla ja yksinkertaisella idealla voi lähteä liikkeelle. Perusmuodossaan se voi tarkoittaa TV-mainoksen suunnittelua niin, että se toimii hyvin esimerkiksi myös Facebook-videona. Facebookissa kampanjan voidaan kohdistaa vielä tarkempaan yleisöön kuin TV:ssä. Videosta pääsee myös klikkaamaan juuri kyseisen tuotteen esittelyyn, mikä ei vielä toistaiseksi tavallisessa TV-ssä ole mahdollista.