Mikon blogi

Mikko Manninen
mikkomanninen

Algoritmit koukuttavat somen liialliseen käyttöön – Ylempi amk -opinnäytetyössä tehty verkkokurssi tukee liikakäytön hallinnassa

Sosiaalisen median käyttöä pidetään nykyään niin tavallisena ilmiönä, ettei kaikkia sen vaaroja välttämättä tunnisteta. Suurimmalla osalla ihmisistä käyttö pysyy kohtuudessa, silti somen koukuttava luonne voi houkutella liialliseen käyttöön.  Esim. 2-4 tuntia sosiaalisen median käyttöä päivässä

Lue lisää »

Kosketusvapaa asiointi

Nuotio digital on tuotteistanut Kosketusvapaa-asiointi analyysin. Teimme viime talvena selvitystä kahdeksassa erilaisessa liikkeessä: päivittäistavara-, erikoistavaraliikkeissä, tavaratalossa ja teimme kuvallisen analyysin kahdeksasta eri pisteestä, kunkin liikkeen sisällä. Muutama liike pääsi lähelle kosketusvapaata asiointia, mutta missään ei

Lue lisää »

Algoritmi toivoo, että käyttäjä pöyristyy

Twitter on somekohujen ja pöyristymisien syntypaikka. Joku julkaisee jonkun näkemyksen tai kommentin, toinen ymmärtää sen sopivasti ja tahallaan väärin ja pöyristyy. Kolmas pöyristyy sitten siitä, että miksi tällaisesta pöyristytään. Yhtäkaikki, ihmiset on saatu kiinnostumaan palvelun

Lue lisää »

Kun kuuro soittaa asiakaspalveluun, videopuhelut ovat tukena

Suomessa on tuhansia kuuroja ihmisiä. Teknologian kehitys ei aina ota huomioon vähemmistöjä, vaan mennään valtavirta edellä, mutta poikkeuksiakin on. Suomessa kehitetyllä kätevällä Chabla-sovelluksella voi soittaa tulkattuja videopuheluita kenelle tahansa. Myös monet yritykset ovat ottaneet ne

Lue lisää »

Verkkokokouskyselyn tuloksia

Käynnistimme kyselyn keväällä verkkokokouksiin liittyen saadaksemme selville millaista palveluita  ihmiset, yritykset ja yhteisöt tarvisivat verkkokkouksiin liittyen. Päätimme tehdä kaksi palvelua, joita voi elokuusta lähtien meiltä tilata, Verkkokokoukset käyttöön paketti  ja  verkkotapahtuman järjestäminen Kyselyyn tuli vastauksia

Lue lisää »

 

Mikko Manninen

kehitysjohtaja, Nuotio Digital Oy