fbpx

Mikon blogi

Kuinka lisäät akun kestoa 50%, vähennät puhelinriippuvuutta ja pelastat maailman

Ei ole poikkeuksellista, että ihmiset käyttävät kaikki tauot, jonotukset, jopa liikennevalot viestien tsekkaamiseen puhelimesta. Eikä kyse ole vain työviesteistä tai sosiaalisesta mediasta, myös media, uutiset, blogit ja viihde koukuttavat. Pelaamista en tässä edes käsittele. Akku tyhjenee hyvin nopeasti. Näyttävistä somepaastojulistuksista ja somepaastoilta palaamisjulistuksista huolimatta paasto ei useinkaan muuta asioita pysyvästi....

Internetin lyhyt historia – Aaltoliike muuttaa netin esitteeksi joka 20. vuosi

Syntyessään Internet oli vuorovaikutteinen. IRC, sähköposti, erilaiset uutisryhmät dominoivat 1990-luvun alussa. Monensuuntainen vuorovaikutus tuntui raikkaalta.  Yhteyden sai heti. Tuohon aikaan puhelimet olivat vielä lankamallia. Jos soitit, kysymäsi henkilö ei ollut välttämättä kotona, jos yleensä oli kukaan. Paperiposti oli voimissaan, mutta sen kulkuun meni yhtä pitkään kuin nykyäänkin, monta päivää. Nopea...

NFC-tekniikka arkea helpottamassa,

eli mitä yhteistä on Neuvostoliittolaisella vakoilulaitteistolla, etäluettavalla luottokortilla ja päiväkodin kellokortilla? Kaikki nämä ovat hienoja sähköä käyttäviä laitteita, mutta mikään näistä ei kuitenkaan sisällä paristoa, akkua eikä käytä verkkovirtaa. Yhdysvaltojen Moskovan suurlähetystössä järkytyttiin 1952, kun lähetystöstä löytyi salakuuntelulaite. Se oli tiettävästi ollut paikoillaan seitsemän vuotta ja sijoitettu partiolaisten lahjoittamaan puuveistokseen,...

Nuotio Digital ja Jo-Jo the Dog Films monimediaiseen yhteistyöhön

Puhelimia ja liittymiä myyvä yritys Sprint teki kumppaneidensa kanssa minuutin mittaisen tv-mainoksen autokilpailun mainostauolle, jossa katsojat pystyivät kiihdyttämään todellisten kilpa-autojen vauhtia TV-ruudulla näkyvässä mainoksessa. Se auto, joka sai eniten kannustavia tweettejä, voitti kilpailun ja voittaja sai 10 000 dollaria lahjoitettavaksi hyväntekeväisyyteen. Tämä palkittu kampanja on yksi esimerkki USA:sta sosiaalisen median...

Beaconit ja Fyysinen web

Beacon-villitys alkoi digitaalisen median piirissä vuonna 2014. Suomessa kehitystä ovat hillinneet mm. se, että beaconeiden käyttöön on vaadittu sovelluksen kehittäminen yritykselle ja toisekseen se, että kukaan ei ole tiennyt beaconeista. Nyt kun asioiden internet on käsitteenä lyömässä läpi, myös kiinnostus beacon-majakoita kohtaan on kasvamassa -nehän ovat osa iot-ilmiötä. Toinen syy...

Digimerillä näkyvä uusi valopiste on Nuotio Digital – mitä me teemme?

Nuotio Digital on digitaalisen viestinnän toimisto. Haluamme auttaa yrityksiä ja muita yhteisöjä ottamaan hyödyn ja ilon irti digitaalisesta viestinnästä. Uusia palveluita ja mahdollisuuksia tulvii ikkunoista ja ovista eivätkä yrittäjät ja yhteisöt erota mikä palvelu sopisi lopulta oman viestinnän ja palveluiden tehostamiseen. Ja vaikka homman hallitsisikin, niin aika ei yksinkertaisesti riitä...