Digitaalisen markkinnoinin eri kanavat haltuun
Uutta tehoa sosiaalisen median ja Google markkinointiin
Eikö aikasi riitä Facebook tai Google Ads kampanjoiden rakentamiseen tai suunnitteluun? Nuotio Digital toteuttaa kampanjat puolestasi ideoidesi pohjalta sekä seuraa kampanjoiden etenemistä päivittäin. Hyödynnämme digitaalisten markkinointikanavien uusimpia toiminnallisuuksia ja optimoimme kampanjat kohti tuloksellista lopputulosta, joka voi olla esimerkiksi ostosten tai kirjautumisen lisääminen.
Palvelumme kattaa sekä maksullisen mainonnan ja muun sisältömarkkinoinnin. Varsinkin uusien yritysten kyseessä ollessa, tai jos yritys tai organisaatio on muutoksen edessä, kannattaa tehdä myös digitaalisen viestinnän tai markkinoinnin suunnitelma, joka toimii laajemmin tukena digitaalista viestintää tehtäessä. Suunnitelmamme ovat käytännönläheisiä oppaita, josta saa nopeasti käsityksen mille digipolulle kannattaa lähteä – ei pitkäpiimäistä jorinaa tai teoriaa. Digiviestinnän suunnitelma sisältää myös sisältösuunnitelman, jonka kautta sisällöntuotannon rakentaminen pääsee helposti vauhtiin. Yleensä kannattaa tehdä niin, että alussa teemme sisältömarkkinointia yhdessä ja vähitellen vastuu siirtyy asiakkaan väelle itselleen, jotta se on yrityksen itsensä näköistä.
Mainonan pyörittämisessä autamme sen sijaan asiakasta pysyvästi ja teemme strategista yhteistyötä. Teemme kampanjoita mm. Facebookkiin, Instagramiin, Google Adsiin, Youtubeen ja Linkediniin.
Digitaalisen markkinoinnin paketit
Tutustu ja valitse itsellesi sopivin.
Tunnetko sinä asiakkaasi ostopolun verkossa? Tarjoaako sinun yrityksesi ratkaisuja asiakkaiden esittämiin kysymyksiin? Pärjääkö yrityksesi tuote tai palvelu asiakkaan tekemisissä vertailuissa? Miksi asiakkaasi tekee hylkäävän ostopäätöksen ja missä vaiheessa?
Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma on myynnin ja markkinoinnin strateginen työkalu, jota hyödyntäen opetellaan ymmärtämään asiakkaan ostoprosessi ja tehdään toimenpiteitä parantamaan myyntiä. Suunnitelma tehdään ottaen huomioon organisaation somehistoria, lähtötilanne ja tavoitteet. Suunnitelma kattaa esimerkiksi viestinnän tavoitteet, eri somepalveluiden erityispiirteet ja käytännön ohjeet, hyvät käytänteet muista vastaavista ogranisaatioista.
Voidaan yhdistää digitaalisen viestinnän koulutuksiin, esim. 1-2 koulutusta suunnitelman jälkeen.
Onko yritykselläsi Facebook-sivut ilman selkeää päivitysohjetta? Puuttuuko yrityksesi sosiaalisesta mediasta selkeä linja tai etkö tiedä, mitä, missä ja milloin tulisi yrityksesi näkyä ja kuulua. Pitkäjännitteisellä työllä yrityksesi sosiaalisen median läsnäolo lisää myyntiä ja brändisi arvoa.
Sosiaalisen median sisältökalenteri suunnitellaan muun yrityksen toiminnan perusteella vuodeksi tai erikseen sovittaessa lyhyemmälle tai pidemmälle ajalle. Sisältökalenteri eli vuosikello pitää sisällään kampanjasuunnittelun.
Osana myynnin kehittämistä, sosiaalisen median sisältökalenteri on erinomainen apuväline kasvattaa näkyvyyttä verkossa ja lisätä tuotteiden ja palveluiden kysyntää.
Sisällöntuotantoapu sosiaalisessa mediassa yrityksille. Strateginen sosiaalisen median kehittäminen on osa yrityksen brändityötä ja pitkälla aikavälillä parantaa myös yrityksen myyntiä. Teemme yhdessä sosiaalisen median sisältösuunnitelman.
Sosiaalisen median vuosikellon mukainen päivitys (erillinen palvelu, ks. yllä)
Sosiaalisten medioiden kartoitus
Päivitysapu tai siirto kokonaan Nuotio Digitalille.
toimialan kilpailija- ja markkina-analyysi
markkinointisuunnitelma
mainosten tekeminen ja optimointi 3 krt /viikko
tulosraportit viikottain
kattava analyysi kerran kuussa.
Suunnittelemme mainoskampanjan
asiakkaan toiveiden ja tavoitteiden
pohjalta hyödyntäen viimeisimpiä
Facebookin markkinontityökaluja.
Teemme mainokset, seuraamme ja
tarvittaessa optimoimme
niiden toimintaa.
Raportit kerran viikossa ja
kattava analyysi kerran kuussa
tai kampanjan jälkeen.